Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i...
Cena podstawowa
14,10 zł
-7,40 zł
Cena
6,70 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 10,00 zł
Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne...
Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne.
Ściąganie jest sprzeczne z ideą uczenia się, a o tym jak bardzo jest rozpowszechnione, świadczy prezentowana publikacja.
Celem książki jest uświadomienie władzom oświatowym, nauczycielom, rodzicom skali problemu oraz skutków, jakie ściąganie za sobą niesie. Warto się przyjrzeć wnikliwie tej patologii, by odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jest jeszcze szansa i miejsce na uczciwą edukację w polskiej szkole?
Kobierski Konrad
Absolwent pedagogiki społecznej Uniwersytetu Łódzkiego.
Jego praca magisterska (napisana pod kierunkiem prof. Bogusława Śliwerskiego) nosiła tytuł Wychowawcze i etyczne aspekty ściągania w szkole powszechnej i była pierwszą pracą magisterską dotyczącą w całości tego zagadnienia. Praca spotkała się z zainteresowaniem Ministra Edukacji Narodowej.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Kobierski Konrad |
ISBN druk | 978-83-7308-601-2 |
ISBN e-book | |
Objętość | 288 stron |
Wydanie | I, 2006 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Słowo wstępne od promotora
Wstęp
Rozdział I
Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem
Proces uczenia się
Szkoła a sukces
Osiągnięcia szkolne
Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów
Formy egzaminów
Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji
Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej
Rodzaje kłamstw
Rozdział II
Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu
Ściąga i plagiat
Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole
Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka
Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej
Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka
Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole
Przedsiębiorczość
Ekonomiczność
Współzawodnictwo
Ściąganie w aspekcie etycznym
Wymiar prawny ściągania
Uwarunkowania ściągania
Motywy ściąganie
Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej
Rodzaje ściąg
Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się
Tradycyjne techniki ściągania
Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka
Elektroniczne techniki ściągania
Innowacyjne techniki ściągania
Postawy nauczycieli wobec ściągania
Rozdział III
Raport z badań nad ściąganiem w szkołach
Cele i metody badań
Teren badań
Charakterystyka badanej populacji
Podmioty ściągające
Deklarowane przyczyny ściągania
Częstotliwość ściągania
Zakres treściowy ściągania
Techniki i metody ściągania
Źródła ściągania
Rodzaje ściąg
Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów
Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych
Postawy nauczycieli wobec ściągania
Wizja szkoły bez ściągania
Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i schematów
Aneks