• Obniżka
  • Nowy
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem?

Podtytuł: Obserwacja
ISBN: 978-83-8294-042-8
34,29 zł
26,29 zł Oszczędzasz: 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Premiera!

Joanna Chmura w swej książce podzieliła się swoimi doświadczeniami zawodowymi związanymi z pracą obserwatora w zespole wielodyscyplinarnym. Pamięta, jak trudno jest młodemu i początkującemu terapeucie poprowadzić samodzielnie pierwsze sesje bez konkretnego wsparcia.

Ilość

Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział.

Obserwacja
Dobrze poprowadzona obserwacja to taka, dzięki której możemy spojrzeć na dziecko całościowo ‒ nie tylko pod względem sfer rozwojowych, lecz również jego obciążeń medycznych, uwarunkowań środowiskowych, preferencji i predyspozycji, utrwalonych wzorców zachowań i relacji, a także kontekstu społecznego, sytuacyjnego i pragmatycznego. Obserwacja powinna pomóc terapeutom zrozumieć przyczyny i skutki odstępstw od normy w zachowaniu, relacjach czy komunikacji. Oprócz badań profilowych dziecka powinna pozwolić na ustalenie poziomu funkcjonowania pacjentów z uwzględnieniem zaburzeń i deficytów.

Określenie grupy wiekowej
Poniższy opis prowadzenia obserwacji obejmuje dzieci w wieku przedszkolnym (od 5. roku życia) i szkolnym (do 10. roku). W tym czasie zakończone są już główne procesy warunkujące prawidłowe funkcjonowanie człowieka. Okres ten jest jednakowo intensywny dla rozwijania kolejnych kompetencji i utrwalania bazowych umiejętności nabytych przez dziecko do 5. roku życia oraz kształtowania na ich fundamencie kolejnych sfer. Obserwacja pacjentów w tym wieku biologicznym jest niezwykle istotna z punktu widzenia rozwoju podstawowych sfer funkcjonowania oraz zdobytych kompetencji, umiejętności i wiedzy.

Obserwacja
145 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Joanna Chmura

ISBN druk

978-83-8294-042-8

ISBN e-book

Objętość

64 stron

Wydanie

I, 2022

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

1. WPROWADZENIE 

1.1. Obserwacja      
1.2. Określenie grupy wiekowej    
1.3. Przygotowanie obserwacji       
1.4. Warunki prowadzenia obserwacji      
1.5. Zakończenie obserwacji    
1.6. Wnioski    

2. INTERAKCJE SPOŁECZNE   

2.1. Kontakt wzrokowy      
2.2. Dialog toniczny    
2.3. Zabawa      

3. ROZWÓJ POZNAWCZY      

3.1. Percepcja wzrokowa    
3.2. Rysunek postaci   
3.3. Lateralizacja      
3.4. Schemat ciała      
3.5. Pamięć      
3.5.1. Pamięć mechaniczna 
3.5.2. Pamięć słowna    
3.6. Orientacja przestrzenna  

4. KOMUNIKACJA    

4.1. Mimika i gest   
4.2. Mowa werbalna czynna    
4.3. Mowa bierna      
4.4. Echolalie    

5. MOTORYKA   

5.1. Motoryka duża    
5.1.1. Aktywność ruchowa    
5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki   
5.1.3. Równoważnia      
5.1.4. Kręgle i piłka    
5.2. Motoryka mała    
5.2.1. Czynności manualne   
5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna  
5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)      

6. NAŚLADOWNICTWO  

7. ZACHOWANIA      

8. PODSUMOWANIE    

9. ARKUSZ OBSERWACJI    

PIŚMIENNICTWO

fragment

 

Darmowa wysyłka przy zamówieniach powyżej 150 zł *(szczegóły dostawy)


InPost  Paczkomaty InPost

wysyłka jeszcze dzisiaj10.00 zł


InPost  Kurier InPost
  (doręczenie do Klienta) - przedpłata na konto lub przelew tradycyjny*

wysyłka jeszcze dzisiaj12.00 zł


InPost  Kurier InPost
  (doręczenie do Klienta) - płatność przy odbiorze

wysyłka jeszcze dzisiaj14.00 zł


Poczta Polska  Poczta Polska
  (doręczenie do Klienta) - przedpłata na konto lub przelew tradycyjny*

wysyłka jeszcze dzisiaj12.00 zł


Poczta Polska  Poczta Polska
  (doręczenie do Klienta) - płatność przy odbiorze

wysyłka jeszcze dzisiaj14.00 zł

Impuls ul. Fatimska 53 b, Kraków  Odbiór osobisty w wydawnictwie Impuls
  (ul. Fatimska 53 b, 31-831 Kraków tel. +48 506-624-220 (gotówka lub karta)

odbiór jeszcze dzisiaj0.00 zł


Konto bankowe:

Santander Bank Polska S. A.
10 1500 1487 1214 8003 5657 0000

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło