Wychowanie zdrowotne w edukacji matematycznej dla klas 4-6 szkoły podstawowej
Cena podstawowa
11,43 zł
-50%
Cena
5,71 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 19,00 zł
Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.
Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, ich prawa do zdrowia, warunków i stopnia przestrzegania tego prawa. Zdrowie traktowane jest - zgodnie z definicją WHO – jako dobrostan fizyczny, psychiczny, moralny i społeczny. Według Janusza Korczaka zdrowie to nie tylko dobra kondycja fizyczna, ale również radość z bycia kochaną i szanowaną istotą, to poczucie bezpieczeństwa w świecie jasnych reguł moralnych, w świecie sprawiedliwości społecznej.
Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.
Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, ich prawa do zdrowia, warunków i stopnia przestrzegania tego prawa. Zdrowie traktowane jest - zgodnie z definicją WHO – jako dobrostan fizyczny, psychiczny, moralny i społeczny. Według Janusza Korczaka zdrowie to nie tylko dobra kondycja fizyczna, ale również radość z bycia kochaną i szanowaną istotą, to poczucie bezpieczeństwa w świecie jasnych reguł moralnych, w świecie sprawiedliwości społecznej.
Konferencja zapoczątkowała, a książka kontynuuje dyskusję nad sytuacją dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, nad stopniem postrzegania i przestrzegania ich prawa do zdrowia. W dyskusji głos zabrali socjologowie, filozofowie, pedagodzy, psychologowie, lekarze, terapeuci.
Podręcznik będzie cenną pomocą dydaktyczną na studiach pedagogicznych, szczególnie tam, gdzie realizowany jest przedmiot „biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania”.
Bińczycka Jadwiga
prof.nadzw. dr hab., pedagog- teoretyk wychowania.
Nauczyciel akademicki na wydziałach pedagogicznych wielu uczelni – UW, UŚ, WSPS, WSP ZNP, WSSE, OSW).
Autorka kilkuset publikacji z zakresu pedagogiki szkoły wyższej, problematyki wychowawczej, opiekuńczej, pedeutologicznej, korczakologicznej.
Organizator i uczestnik naukowych konferencji krajowych i zagranicznych.
Popularyzator osoby i koncepcji pedagogicznych Janusza Korczaka.
Wieloletnia przewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka – związana ze światowym ruchem korczakowskim.
Wstęp
Część I
Z Korczakiem w tle
Prawa dziecka w perspektywie socjologicznej
Janusz Korczak jako pedolog. Prawo dziecka do zdrowia
Janusz Korczak jako lekarz
Janusz Korczak w świetle psychologii transpersonalnej
Dziecko – po prostu człowiek. Dziecko nauczycielem człowieczeństwa
Odkrywcy, nauczyciele i strażnicy praw dziecka
Janusz Korczak o dziecku i jego zdrowiu
Część II
Czy współczesne czasy służą zdrowiu?
Orientacja na dziecko w dyskursach współczesnej pedagogiki. Zagrożenia czy marnotrawstwo idei?
Edukacyjny doping ery globalizacji zagrożeniem dla zdrowia dziecka
Prawo dziecka do rozwoju
Prawa dziecka hospitalizowanego w świadomości pielęgniarek i pielęgniarzy
Uczeń agresywny czy waleczny?
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD
Model systemu opieki nad dziećmi z zespołem ADHD
Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku
Zdrowie psychiczne dzieci uwikłane w konflikty dorosłych
Urodzone w złym miejscu i w niewłaściwym czasie...Historia dzieci bez tożsamości i praw do bycia dzieckiem
Prawo dziecka do zdrowia w krajach misyjnych Afryki Subsaharyjskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Kenii
Dzieci czeczeńskie – ofiary wojny
Część III
Jak urealnić prawo dziecka do zdrowia?
Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie – tezy do dyskusji nad narodowym programem zdrowia
Wiersze