Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez "codzienność" telewizyjną
Cena podstawowa
33,14 zł
-10,00 zł
Cena
23,14 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Książka składa się z dwóch części, których kolejność jest podyktowana dążeniem do możliwie pełnego, a zarazem merytorycznie uzasadnionego przedstawienia problematyki zdrowia w kontekście wartości i oddziaływań edukacyjnych.
Część pierwsza skoncentrowana jest wokół tematów zdrowie – wartość. Podjęto tu rozważania na temat historycznie, cywilizacyjnie i dyscyplinarnie uwarunkowanych sposobów konceptualizacji zdrowia. Poruszono także problematykę kultury zdrowotnej...
Książka składa się z dwóch części, których kolejność jest podyktowana dążeniem do możliwie pełnego, a zarazem merytorycznie uzasadnionego przedstawienia problematyki zdrowia w kontekście wartości i oddziaływań edukacyjnych.
Część pierwsza skoncentrowana jest wokół tematów zdrowie – wartość. Podjęto tu rozważania na temat historycznie, cywilizacyjnie i dyscyplinarnie uwarunkowanych sposobów konceptualizacji zdrowia. Poruszono także problematykę kultury zdrowotnej.
Część druga jest uzupełnieniem wcześniejszych rozważań o koncept edukacyjny. Zawarto tu uzasadnienia dla uznania zdrowia za niezbywalny przedmiot współczesnej edukacji w rodzinie i szkole oraz nakreślono kierunki i metody edukacji w tym zakresie.
Książka powinna zainteresować specjalistów zajmujących się problematyką zdrowia , wartości i edukacji, studentów pedagogiki oraz naukowców zajmujących się tą dziedziną.
Kowalski Mirosław
dr hab., profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego; kierownik Katedry Teorii i Filozofii Wychowania; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; zastępca przewodniczącego Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN. Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współredaktorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek, m.in.: Zdrowie – wartość – edukacja; Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną; Przestrzeń edukacyjna. Oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne; Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości; Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna. Analizy i impresje; Myśleć o zdrowiu. Między wolnością a zniewoleniem; Santé – maladie et jeunesse – vieillesse (Dans le contexte des préoccupations, attentes et espoirs de l’homme moderne) /Health – Illness and Youth – Old Age (in the Context of Concerns, Expectations and Hopes of Modern Man); Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej.
Członek rad naukowych i redakcyjnych krajowych i zagranicznych czasopism naukowych, m.in.: „Studia z Teorii Wychowania”, „Społeczeństwo i Rodzina”, „Review of European Studies”, „Problems of Education in the 21st Century”, „ACC JURNAL”, „Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives”.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=119810〈=p
Gaweł Anna
dr Anna Gaweł - Zastępca Dyrektora ds. studiów niestacjonarnych. Zainteresowania naukowe: edukacyjne aspekty promocji zdrowia, świadomość zdrowotna, kultura zdrowotna szkoły, teoria wychowania zdrowotnego.
Prowadzone zajęcia: biomedyczne podstawy wychowania i rozwoju, edukacja zdrowotna, promocja zdrowia w środowisku lokalnym, podstawy neurofizjologii.
Inne informacje: Ukończyła biologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktoryzowała się w zakresie pedagogiki. Pozazawodowo interesuje się muzyką oraz neurobiologicznymi aspektami świadomości. Publikacje: Monografie:
· Zdrowie – Wartość - Edukacja, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2006. (współautorstwo)
· Pedagodzy wobec wartości zdrowia, Kraków 2003, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Artykuły: http://www.pedagogika.uj.edu.pl/index.php/pl/instytut/zakady/zakad_teorii_wychowania/kadra_naukowa/dr_anna_gawe/
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Kowalski Mirosław, Gaweł Anna |
ISBN druk | 978-83-7308-799-6 |
ISBN e-book | |
Objętość | 240 stron |
Wydanie | II, 2007 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Część I
Zdrowie i kultura zdrowotna – różne perspektywy poznawcze
Rozdział I
Teoretyczne podstawy refleksji o zdrowiu
Tradycyjne i współczesne modele zdrowia
Biomedyczny model zdrowia
Holistyczny model zdrowia. Systemowy obraz świata
Pojęcie zdrowia w medycynie i naukach społecznych
Socjologiczne modele zdrowia
Model socjomedyczny
Model socjoekologiczny
Zdrowie – wybrane aspekty perspektywy psychologicznej
Rozdział II
Aksjologiczne konteksty zdrowia
Znaczenie wartości w problematyce edukacyjnej
Zdrowie jako kategoria aksjologiczna
Wokół pojęć „wartość zdrowie” i „wartość zdrowia”
Płaszczyzny zdrowia w ujęciu aksjologicznym
Zdrowie jako wartość socjalizowana
Wartość zdrowia – przedmiot pragnień i cel dążenia człowieka?
Zdrowie jako wartość – perspektywa medialno-edukacyjna (opis medialny)
Rozdział III
Kultura zdrowotna jako obszar refleksji pedagogicznej
Od kultury ogólnej do ujęcia wartości w kulturze
Kulturowe ujęcie wartości
Miejsce i funkcjonowanie wartości zdrowie i wartości zdrowia w kulturze
Kształtowanie kultury zdrowotnej – zadanie i wyzwanie współczesnej edukacji. Kultura dla zdrowia – zdrowie dla kultury
Część II
Zdrowie w perspektywie pedagogicznej. Indywidualne wybory i społeczne interesy
Rozdział I
Zdrowie jako przedmiot edukacji
Pedagogiczne implikacje holistycznego modelu zdrowia
Styl życia – współczesną kategorią wychowawczą
Podmiotowe uwarunkowania aktywności zdrowotnej człowieka
Wiedza na temat zdrowia
Przekonania zdrowotne i ich korelaty osobowościowe
Umiejętności życiowe
Zachowania problemowe dzieci i młodzieży jako wyzwanie dla edukacji
Rozdział II
Edukacja zdrowotna w perspektywie nauk pedagogicznych i promocji zdrowia Wokół pojęcia „edukacja zdrowotna”
Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia
Pojęcie i zakres promocji zdrowia
Modele edukacji zdrowotnej. Wnioski dla praktyki pedagogicznej
Teleologiczne aspekty edukacji zdrowotnej
Rozdział III
Zdrowie i jego promocja w edukacji dzieci i młodzieży. Zdrowotny wymiar edukacji wyzwaniem XXI wieku
Szkoła jako środowisko edukacji zdrowotnej
Założenia i strategia szkolnej edukacji zdrowotnej
Środowisko psychospołeczne szkoły a zdrowie uczniów
Rodzina wobec wyzwań współczesnej edukacji zdrowotnej
Rodzinne konteksty zdrowia
Udział rodziny w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży
Zakończenie
Bibliografia