• Obniżka
  • Nowy
Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyk

Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki

ISBN: 978-83-8095-988-0
38,00 zł
27,50 zł Zniżka 27,63%
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Premiera!

Czy ta książka jest dla Ciebie? jeśli chcesz się po prostu porozumieć, potrafić wyrazić swoje myśli w sposób komunikatywny i zrozumieć, co do Ciebie mówią – dobrze trafiłeś!

Wersja książki
Ilość

Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book.

Serdecznie polecam nowość na rynku edukacyjnych publikacji: "Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki" autorstwa Kamila Mykowskiego

Po prostu mów! […] nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim […]. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym […]. Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie […]. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Okońskiego, prof. UKW

Czy ta książka jest dla Ciebie?

Ktoś każe Ci odmienić czasownik i podać jego trzy formy podstawowe, a Ty nie wiesz, o co chodzi? Wkuwasz na pamięć jakieś regułki, ale nie bardzo rozumiesz po co? Na myśl o lekcjach gramatyki w szkole zawsze cierpła Ci skóra? W takim razie znalazłeś to, czego szukałeś. W tej książce nie znajdziesz zbyt wielu reguł do zapamiętania. Nie ma tu nawet słownika!

Jeśli więc chciałbyś poznać niemiecką gramatykę, to nie jest to książka dla Ciebie. Ale jeśli chcesz się po prostu porozumieć, potrafić wyrazić swoje myśli w sposób komunikatywny i zrozumieć, co do Ciebie mówią – dobrze trafiłeś! Nie będziesz się uczyć pojedynczych słów, tylko całych fraz. Nie będziesz też poznawać tabelek i wkuwać ich na pamięć. Jeśli zechcesz powiedzieć do szkoły, to nauczysz się zwrotu in die Schule i już. Można też oczywiście najpierw poznać wszystkie możliwe wersje przyimka do, nauczyć się rozróżniać, który z nich stosujemy w odniesieniu do budynków, a który w odniesieniu do osób i jakie są wyjątki, następnie opanować rekcję przyimków z Dativ i Akkusativ oraz nauczyć się, kiedy który z tych przypadków się stosuje, a potem jeszcze wkuć tabelkę z rodzajnikami. Masz ochotę? Bardzo proszę, ale w tej książce takiej wiedzy nie znajdziesz. Dowiesz się z niej za to, jak powiedzieć do szkoły. Po prostu.

Nie ma znaczenia, czy zetknąłeś się już z językiem niemieckim (np. w szkole, w bezpośrednich kontaktach z osobami niemieckojęzycznymi), czy zaczynasz od początku. W tej książce najważniejsze jest to, by nie przechodzić do kolejnego rozdziału, zanim NAPRAWDĘ nie opanuje się poprzedniego. Ta reguła dotyczy w szczególności zasad czytania! Najlepiej byłoby, gdybyście uczyli się we dwoje – z żoną, narzeczonym, bratem czy koleżanką. Jeśli jednak zamierzasz uczyć się sam czy sama, też sobie poradzisz.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-988-0

Kamil Mykowski

Kamil MykowskiGermanista, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Nauczyciel praktyk z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w nauczaniu języka niemieckiego we wszystkich grupach wiekowych: od przedszkola przez szkołę podstawową, gimnazjum i szkołę średnią po kursy dla dorosłych, w tym w grupach języka zawodowego. Ponadto nauczyciel języka angielskiego. W pracy z uczniem i kursantem preferuje metodę konwersacyjną, kładąc nacisk na posługiwanie się językiem w codziennych sytuacjach życiowych. W nauczaniu języka niemieckiego wykorzystuje techniki dialogowe, a także wiedzę i umiejętności uzyskane przez uczniów podczas nauki języka angielskiego.

Jest czynnym tłumaczem przysięgłym języka niemieckiego. Pracował jako pilot wycieczek zagranicznych i wykładowca na kursach dla pilotów.

Pasjonat sportu, wieloletni trener ligowego zespołu piłkarskiego kobiet. To właśnie sport uważa za największą inspirację do tego, by w nauczaniu języków obcych skupiać się na działaniach praktycznych. W tej dziedzinie życia bowiem najłatwiej przekonać się o tym, że tylko teoria przełożona na rzeczywistość potrafi być skuteczna.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kamil Mykowski

ISBN druk

978-83-8095-988-0

ISBN e-book

978-83-66990-47-0

Objętość

112 stron

Wydanie

I, 2021

Format

B5 (160x235). E-book: epub i mobi

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

1. PIERWSZE KROKI

1.1. Jak to „bez gramatyki”?
1.2. Czy ta książka jest dla Ciebie?
1.3. Niemiecki a angielski – fakty i mity
1.4. Zasady czytania
1.5. Rathausparkplatz nie taki straszny

2. CZY MOGĘ JUŻ MÓWIĆ?

2.1. Dzień dobry, to ja!
2.2. Jestem i mam… A może nie mam…?
2.2.1. Jestem (ich bin)
2.2.2. Mam (ich habe)
2.3. Niemiecki jest prosty!
2.4. Co robisz?
2.5. Zapytaj mnie…
2.6. Te dłuuugie liczby…
2.6.1. Liczby
2.6.2. Ceny
2.6.3. Godziny
2.7. Autobusem czy długopisem?
2.7.1. Do parku, do Polski, do lekarza
2.7.2. Z bratem, tramwajem, z Polski, z szafy, z kartonu
2.7.3. Od wczoraj, od dzisiaj, od poniedziałku do piątku, od wujka
2.7.4. U fryzjera
2.7.5. Dla przyjaciółki
2.7.6. Bez cytryny
2.7.7. Przez ulicę
2.8. Pod stołem, na stół
2.8.1. Gdzie? (Wo?)
2.8.2. Dokąd (gdzie)? (Wohin?)
2.9. To ode mnie dla ciebie… Kocham cię!
2.10. Cieszę się!
2.11. To było wczoraj…
2.12. Chcę, ale nie mogę!
2.13. Ja wsiadam, ty wysiadasz
2.14. Pospiesz się!

3. NIE JESTEŚMY NA TY!

3.1. Duzen czy siezen?
3.2. Nie wierzę panu!
3.3. Proszę wyjść!
3.4. Gdzie pani była?
3.5. Przepraszam, czy może pani…?

4. POROZMAWIAMY O KIMŚ INNYM?

4.1. On i ona
4.2. Go czy jego? Ją czy nią?
4.3. Jego kot, jej pies
4.4. Kto wyprowadził psa?
4.5. Nie wolno mu…

5. CHYBA JEST NAS TU WIĘCEJ

5.1. Liczba mnoga
5.2. My i wy
5.3. Oni i one
5.4. Nasze, wasze, ich
5.5. Nam, z wami, od nich
5.6. Byliście w kinie?
5.7. Oni też nie muszą

6. KILKA PRAKTYCZNYCH RAD

6.1. Jak rozpoznać rodzaj rzeczownika?
6.2. Jak utworzyć liczbę mnogą rzeczownika?
6.3. Jak korzystać ze słownika?
6.4. Jak wykorzystać internacjonalizmy?
6.5. Poszukajmy germanizmów
6.6. Jak unikać pułapek językowych?
6.7. Bardzo niepoprawne zdania, które każdy zrozumie

7. ZANIM SIĘ ROZSTANIEMY

fragment

Po prostu mów! […] nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim […]. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym […]. Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie […]. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Okońskiego, prof. UKW

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło