• Nowy
Skuteczność bez agresji „… i wtedy postanowiłam go wysłuchać”

Skuteczność bez agresji „… i wtedy postanowiłam go wysłuchać”

Podtytuł: Podręcznik dla rodziców i ...
ISBN: 978-83-8095-983-5
39,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

PREMIERA!

Autorka przekonuje Czytelnika, że nauka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i młodzieżą jest niezwykle istotnym elementem, warunkującym efektywność wychowawczą.

Ilość

Publikacja Wiesławy Rutkowskiej-Dydyny zasługuje na uznanie jako pożądane narzędzie wspierania rodziny i szkoły w doskonaleniu kompetencji potrzebnych do skutecznego wychowania dzieci i młodzieży, w tym z ADHD, niepełnosprawnością intelektualną.

Autorka (mama dorosłych synów, przez wiele lat pedagog szkolna, trenerka, prowadząca warsztaty dla rodziców), bazując na wiedzy i osobistym (imponującym) doświadczeniu, skupia uwagę na psychospołecznych czynnikach wychowania rodzinnego, przy czym docenia rolę jakości więzi społecznych i emocjonalnych również w praktyce szkolnej. […] w atmosferze dialogu, w ciepły, a zarazem rzeczowy sposób, w formie swoistego podręcznika – „pedagogicznego programu” prezentuje rodzicom i wychowawcom bogaty materiał do refleksji. […]

Wiesława Rutkowska-Dydyna podkreśla znaczenie świadomości wychowawczej, ukazuje i wyjaśnia przyczyny rodzące opór dziecka. Przedstawia całą gamę pomysłów i rozwiązań, które mogą się okazać pomocne w zrozumieniu dziecka i naprawie relacji z nim. Ostrzega przed powielaniem starych, utartych schematów. Pomaga analizować powody niskiej skuteczności podejmowanych działań wychowawczych. W dialogu upatruje możliwość budowania kultury pedagogicznej. Przekonuje Czytelnika, że nauka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i młodzieżą jest niezwykle istotnym elementem, warunkującym efektywność wychowawczą.

Z recenzji dr Renaty Biernat, adiunkt w SWPW w Płocku

Podręcznik dla rodziców i ...
140 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Wiesława Rutkowska-Dydyna

pedagog resocjalizacji, oligofrenopedagog, socjoterapeutka. Pracowała w szkole specjalnej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie jako nauczyciel oraz wychowawca klasy i grupy wychowawczej w internacie. Najdłużej pełniła funkcję pedagoga szkolnego. Wykorzystywała wiele metod wychowawczych i sprawdzała ich skuteczność. W poradni pedagogiczno-psychologicznej diagnozowała dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i prowadziła warsztaty doskonalące umiejętności wychowawcze dla rodziców. W ośrodku doskonalenia dla nauczycieli zaś realizowała warsztaty z zakresu pracy wychowawczej i rewalidacyjnej. Od wielu lat pracuje w Poradni Profilaktyczno-Konsultacyjnej „Monar” w Płocku jako pedagog i wspiera rodziców dzieci uzależnionych w walce o ich zdrowienie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Wiesława Rutkowska-Dydyna

ISBN druk

978-83-8095-983-5

ISBN e-book

Objętość

242 stron

Wydanie

I, 2021

Format

B5 (160X235)

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

Podziękowania            

Dlaczego chciałam napisać tę książkę?          

Co wpływa na zachowanie naszych dzieci?          

Czy rodzic musi być doskonały?          

Kilka słów o naszych uczuciach            

„Mapa drogowa” w oddziaływaniach wychowawczych          

Prawidłowa komunikacja        

Pozytywne motywowanie       

Dlaczego opisane metody nie zawsze są skuteczne?        

Stawianie granic niewłaściwym zachowaniom  

Zawieranie kontraktów     

Wykorzystanie pomocy z zewnątrz    

Kilka refleksji na koniec    

Literatura, którą polecam rodzicom

Fragment

Publikacja Wiesławy Rutkowskiej-Dydyny zasługuje na uznanie jako pożądane narzędzie wspierania rodziny i szkoły w doskonaleniu kompetencji potrzebnych do skutecznego wychowania dzieci i młodzieży, w tym z ADHD, niepełnosprawnością intelektualną.

Autorka (mama dorosłych synów, przez wiele lat pedagog szkolna, trenerka, prowadząca warsztaty dla rodziców), bazując na wiedzy i osobistym (imponującym) doświadczeniu, skupia uwagę na psychospołecznych czynnikach wychowania rodzinnego, przy czym docenia rolę jakości więzi społecznych i emocjonalnych również w praktyce szkolnej. […] w atmosferze dialogu, w ciepły, a zarazem rzeczowy sposób, w formie swoistego podręcznika – „pedagogicznego programu” prezentuje rodzicom i wychowawcom bogaty materiał do refleksji. […]

Wiesława Rutkowska-Dydyna podkreśla znaczenie świadomości wychowawczej, ukazuje i wyjaśnia przyczyny rodzące opór dziecka. Przedstawia całą gamę pomysłów i rozwiązań, które mogą się okazać pomocne w zrozumieniu dziecka i naprawie relacji z nim. Ostrzega przed powielaniem starych, utartych schematów. Pomaga analizować powody niskiej skuteczności podejmowanych działań wychowawczych. W dialogu upatruje możliwość budowania kultury pedagogicznej. Przekonuje Czytelnika, że nauka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i młodzieżą jest niezwykle istotnym elementem, warunkującym efektywność wychowawczą.

Z recenzji dr Renaty Biernat, adiunkt w SWPW w Płocku

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło