Między negacją a afirmacją – czy kryzys oddziaływań pedagogicznych?

Między negacją a afirmacją – czy kryzys oddziaływań pedagogicznych?

ISBN: 978-83-7850-046-9
30,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Obrady uczestników V Naukowego Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego, które odbyły się w czerwcu 2011 roku, merytorycznie ukierunkowano hasłem i pytaniem: „Między negacją a afirmacją – czy kryzys oddziaływań pedagogicznych?”. Pokłosie tego spotkania stanowią dwie książki: w niniejszym tomie skupiono się na poszukiwaniu odpowiedzi na tytułowe pytanie na poziomie ogólnym, natomiast druga publikacja dotyczy penetrowania kryzysowej jakości wychowania w wybranych obszarach empirii wychowawczej.

Wersja książki
Ilość

Publikacja jest pokłosiem V Naukowego Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Wyjątkowa atmosfera tego spotkania pozwoliła na efektywną refleksję nad obecną sytuacją społeczną, często napiętą, pełną sprzeczności, trudna do naukowego spenetrowania, a z drugiej strony – fascynująco złożoną, stanowiącą wyzwanie dla wszystkich jej uczestników.

Uczestnicy konferencji zastanawiali się, jaki wpływ na aktualny system edukacji ma powszechna kultura neoliberalna, stanowiąca istotny nacisk na tworzone programy nauczania i wychowania. Obawy może budzić model podporządkowania się edukacji systemowi ekonomii korporacyjnej i ukierunkowanie na „produkowanie” wydajnych konsumentów, a także niebezpieczeństw które temu towarzyszą, osób nieprzystosowanych i zmarginalizowanych społecznie. Przedmiotem dyskusji naukowej stała się analiza różnych postaw wobec tak zorganizowanego świata - od poczucia konieczności adaptacji po niezachwianą krytykę.

Referaty, składające się na treść książki, ułożono w formalnym porządku ogólności/szczegółowości podejmowanych zagadnień. Teksty te można również usystematyzować tematycznie:

- formułowanie pozytywnych programów wychowania;

- pogłębione diagnozowanie obecnego stanu rzeczy z wydobywaniem specyfiki aktualnych komplikacji oddziaływań wychowawczych;

- pomysły działań naprawczych już wdrażanych bądź możliwych w przedstawionej sytuacji neoliberalnego uwikłania edukacji

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-046-9

Wprowadzenie (Joanna Rutkowiak)     

Maria Czerepaniak-Walczak – Kryzys zaufania do wychowania czy do instytucji wychowawczych?    

Joanna Rutkowiak – Pieniądze a oddziaływania wychowawcze w warunkach rzeczywistości neoliberalnej    

Danuta Wajsprych – Reifikacja jako przejaw kryzysu wychowania    

Roman Leppert – Pomiędzy psyche a soma. Somatyzacja tożsamości jako przyczynek do dyskusji o kryzysie wychowania   

Natalia Nikulina – Współczesne priorytety w wychowaniu – doświadczenia rosyjskie    

Elena Myczko – Pedagogiczne zagrożenia w praktyce oddziaływań wychowawczych    

Kamila Zdanowicz-Kucharczyk – Edukacja streetworkerów – pedagogika społeczna wobec problemu dziecka ulicy    

Alina Rozłucka – Od niewiedzy do afirmacji osobowościowej    

Małgorzata Ciczkowski-Giedziun – Wydobywanie mocnych stron rodziny znajdującej się w sytuacji problemowej   

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło