• Obniżka
FILOZOFIA WYCHOWANIA. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI

FILOZOFIA WYCHOWANIA. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI

ISBN: 978-83-8095-823-4
45,71 zł
42,71 zł Oszczędzasz: 3,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 45,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

PREMIERA 02.2020

Monografia Filozofia wychowania stanowi dopełnienie monografii Filozofia nauczania, gdzie filozofia wychowania ujmuje kształtowanie osobowości w świetle dobra, zaś filozofia nauczania ujmuje kształtowanie umysłu racjonalnego i empirycznego w świetle prawdy wiedzy naukowej.

Ilość

Monografia Filozofia wychowania stanowi dopełnienie monografii Filozofia nauczania, gdzie filozofia wychowania ujmuje kształtowanie osobowości – w tym charakteru i aksjonormatywnej woli – w świetle dobra, zaś filozofia nauczania ujmuje kształtowanie umysłu racjonalnego i empirycznego w świetle prawdy wiedzy naukowej. Obydwie monografie są ujęte w autorskim paradygmacie biokultury człowieka, którego konsekwencją jest autorski paradygmat edukacji. Paradygmat biokultury jest oparty na dwóch tezach: (a) jeżeli człowiek posiada główne cechy naczelnych, to nie wynika z tego, że człowiek jest identyczny z naczelnymi; człowiek przekracza zwierzęcość dzięki socjokulturowemu kształtowaniu osobowości i umysłu wieloujawnieniowego, (b) jeżeli wszelkie procesy socjokulturowego kształtowania są możliwe jedynie w obrębie neurobiologicznie rozwijających się predyspozycji (pierwotnie mających status genetycznych struktur wrodzonych), to nie ma ludzkiej struktury uzależnionej jedynie od socjokulturowego kształtowania. Konsekwencją paradygmatu jest teza: każdy strukturalny błąd popełniony na początku szkolnej edukacji jest dziedziczony i zwielokrotniony w dalszym procesie lub z trudem da się go umniejszyć, lecz nie usunąć.

Monografia Filozofia wychowania zawiera pięć rozdziałów.

91 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Szołtysek E. Adolf

Notka biograficzna w przygotowaniu

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Adolf E. Szołtysek

ISBN druk

978-83-8095-823-4

ISBN serii

Objętość

260 strony

Wydanie

I, 2020

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ I
DYLEMATY WYCHOWANIA

1.0. Problemy szkolnego wychowania
1.1. Kontrowersje wokół edukacji
1.2. Wybrane doktryny wychowania
2.0. Krytyczna analiza teorii wychowania i teorii zachowania
2.1. Krytyczna analiza teorii wychowania
2.2. Krytyczna analiza teorii zachowania
3.0. Dylematy szkolnej indoktrynacji
3.1. Nauka a ideologia
3.2. Ideologia postmodernizmu
3.3. Antypedagogika jako subideologia postmodernizmu
3.4. Indoktrynacja seksualna „LGBT”
3.5. Semantyczna niepoprawność „poprawności politycznej”

ROZDZIAŁ II
TEORIA OSOBOWOŚCI

1.0. Założenia teorii osobowości
1.1. Definicje i tezy teorii osobowości
1.2. Dwubiegunowa struktura biokulturowej osobowości
1.3. Źródła i granice umysłu wieloujawnieniowego
2.0. Aksjonormatywna trójjednia osobowości
2.1. Przyjęte założenia trójjedni
2.2. Osobowość moralna i personalna
2.3. Osobowość etyczna i społeczna
2.4. Osobowość jurydyczna i obywatelska

ROZDZIAŁ III

TEORIA WYCHOWANIA OSOBOWOŚCI

1.0. Założenia teorii wychowania osobowości
1.1. Granice teorii wychowania i teorii zachowania
1.2. Atrybuty teorii wychowania osobowości
1.3. Definicje i tezy teorii wychowania osobowości
2.0. Teoria wychowania jako kształtowanie osobowości
2.1. Trójmian wychowania: intencja – czyn – konsekwencja
2.2. Umysł moralny jako sumienie osobowości
2.3. Charakter i wola jako atrybuty osobowości

ROZDZIAŁ IV
METODYKA WYCHOWANIA OSOBOWOŚCI

1.0. Metodyka przedmiotu teoria wychowania osobowości
1.1. Założenia przedmiotu teoria wychowania osobowości
1.2. Moduły przedmiotu teoria wychowania osobowości
2.0. Metodyka działań wychowawczo-profilaktycznych
2.1. Możliwe źródła zachowań nagannych
2.2. Moduł: zachowanie – przyczyna – profilaktyka

ROZDZIAŁ V
NAUCZYCIEL WYCHOWUJĄCY

1.0. Kompetencje nauczyciela wychowującego
1.1. Powinności nauczyciela wychowującego
1.2. Nieprawidłowe postawy nauczyciela wychowującego
2.0. Kultura osobista nauczyciela wychowującego
2.1. Etos nauczyciela w kontekście szkolnych realiów
2.2. Atrybuty osobowości nauczyciela wychowującego

BIBLIOGRAFIA
Summary

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło