FILOZOFIA WYCHOWANIA. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 45,00 zł
PREMIERA 02.2020
Monografia Filozofia wychowania stanowi dopełnienie monografii Filozofia nauczania, gdzie filozofia wychowania ujmuje kształtowanie osobowości w świetle dobra, zaś filozofia nauczania ujmuje kształtowanie umysłu racjonalnego i empirycznego w świetle prawdy wiedzy naukowej.
Monografia Filozofia wychowania stanowi dopełnienie monografii Filozofia nauczania, gdzie filozofia wychowania ujmuje kształtowanie osobowości – w tym charakteru i aksjonormatywnej woli – w świetle dobra, zaś filozofia nauczania ujmuje kształtowanie umysłu racjonalnego i empirycznego w świetle prawdy wiedzy naukowej. Obydwie monografie są ujęte w autorskim paradygmacie biokultury człowieka, którego konsekwencją jest autorski paradygmat edukacji. Paradygmat biokultury jest oparty na dwóch tezach: (a) jeżeli człowiek posiada główne cechy naczelnych, to nie wynika z tego, że człowiek jest identyczny z naczelnymi; człowiek przekracza zwierzęcość dzięki socjokulturowemu kształtowaniu osobowości i umysłu wieloujawnieniowego, (b) jeżeli wszelkie procesy socjokulturowego kształtowania są możliwe jedynie w obrębie neurobiologicznie rozwijających się predyspozycji (pierwotnie mających status genetycznych struktur wrodzonych), to nie ma ludzkiej struktury uzależnionej jedynie od socjokulturowego kształtowania. Konsekwencją paradygmatu jest teza: każdy strukturalny błąd popełniony na początku szkolnej edukacji jest dziedziczony i zwielokrotniony w dalszym procesie lub z trudem da się go umniejszyć, lecz nie usunąć.
Monografia Filozofia wychowania zawiera pięć rozdziałów.
Szołtysek E. Adolf
Notka biograficzna w przygotowaniu
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Adolf E. Szołtysek |
ISBN druk | 978-83-8095-823-4 |
ISBN serii | |
Objętość | 260 strony |
Wydanie | I, 2020 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ I
DYLEMATY WYCHOWANIA
1.0. Problemy szkolnego wychowania
1.1. Kontrowersje wokół edukacji
1.2. Wybrane doktryny wychowania
2.0. Krytyczna analiza teorii wychowania i teorii zachowania
2.1. Krytyczna analiza teorii wychowania
2.2. Krytyczna analiza teorii zachowania
3.0. Dylematy szkolnej indoktrynacji
3.1. Nauka a ideologia
3.2. Ideologia postmodernizmu
3.3. Antypedagogika jako subideologia postmodernizmu
3.4. Indoktrynacja seksualna „LGBT”
3.5. Semantyczna niepoprawność „poprawności politycznej”
ROZDZIAŁ II
TEORIA OSOBOWOŚCI
1.0. Założenia teorii osobowości
1.1. Definicje i tezy teorii osobowości
1.2. Dwubiegunowa struktura biokulturowej osobowości
1.3. Źródła i granice umysłu wieloujawnieniowego
2.0. Aksjonormatywna trójjednia osobowości
2.1. Przyjęte założenia trójjedni
2.2. Osobowość moralna i personalna
2.3. Osobowość etyczna i społeczna
2.4. Osobowość jurydyczna i obywatelska
ROZDZIAŁ III
TEORIA WYCHOWANIA OSOBOWOŚCI
1.0. Założenia teorii wychowania osobowości
1.1. Granice teorii wychowania i teorii zachowania
1.2. Atrybuty teorii wychowania osobowości
1.3. Definicje i tezy teorii wychowania osobowości
2.0. Teoria wychowania jako kształtowanie osobowości
2.1. Trójmian wychowania: intencja – czyn – konsekwencja
2.2. Umysł moralny jako sumienie osobowości
2.3. Charakter i wola jako atrybuty osobowości
ROZDZIAŁ IV
METODYKA WYCHOWANIA OSOBOWOŚCI
1.0. Metodyka przedmiotu teoria wychowania osobowości
1.1. Założenia przedmiotu teoria wychowania osobowości
1.2. Moduły przedmiotu teoria wychowania osobowości
2.0. Metodyka działań wychowawczo-profilaktycznych
2.1. Możliwe źródła zachowań nagannych
2.2. Moduł: zachowanie – przyczyna – profilaktyka
ROZDZIAŁ V
NAUCZYCIEL WYCHOWUJĄCY
1.0. Kompetencje nauczyciela wychowującego
1.1. Powinności nauczyciela wychowującego
1.2. Nieprawidłowe postawy nauczyciela wychowującego
2.0. Kultura osobista nauczyciela wychowującego
2.1. Etos nauczyciela w kontekście szkolnych realiów
2.2. Atrybuty osobowości nauczyciela wychowującego
BIBLIOGRAFIA
Summary
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów