Jak to możliwe?

Jak to możliwe?

ISBN: 978-83-8095-847-0
28,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Nowość wydawnicza 2020

Przekazujemy w ręce Czytelnika czwarty zbiorek felietonów Autora, które od kilkunastu lat publikuje systematycznie w „Forum Akademickim” oraz sporadycznie w innych czasopismach.

Ilość

Przekazujemy w ręce Czytelnika czwarty zbiorek felietonów Autora, które od kilkunastu lat publikuje systematycznie w „Forum Akademickim” oraz sporadycznie w innych czasopismach. 

Zawartość poprzednich publikacji dawała się ująć w pewne grupy tematyczne, jak np. nauka, szkolnictwo wyższe, powszechna edukacja, kształcenie nauczycieli, sport. Niniejszy tomik nie spełnia kryteriów takiej systematyzacji. Stąd tytuł: Spostrzeżenia różne.

Tym, co jest wspólne dla zamieszczonych tutaj felietonów, jest ich skromna objętość, która nie przekracza 400 słów. Pozwala to na całkowitą dowolność w kolejności czytania poszczególnych tekstów oraz powoduje, że nie potrzeba do tego specjalnych warunków. To tak, jak z jednorazową przekąską, którą można wybrać na przyjęciu typu standing party z dowolnej tacy – nie trzeba zasiadać do stołu, by ją skonsumować. W dzisiejszych zabieganych czasach i przy dominacji kultury obrazkowej może to być zachęta dla potencjalnych Czytelników, którym nisko się kłaniam.

69 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Grabowski Henryk

Henryk Grabowskiprof. dr hab. Henryk Grabowski – emerytowany profesor Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Wykładał teorię wychowania fizycznego i metodologię badań naukowych. W latach 1996–2005 był członkiem Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, od 2003 do 2010 roku – członkiem Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.

Jest autorem wielu książek z teorii wychowania fizycznego, pedeutologii i metodologii badań naukowych, m.in.: Procesy selekcji na studia wychowania fizycznego (1973, PWN), Studia a sytuacja społeczno-zawodowa absolwentów uczelni wychowania fizycznego (1977, PWN), O kształceniu i wychowaniu fizycznym (1987, Ossolineum), Teoria fizycznej edukacji (1997 i 1999, WSiP), Co koniecznie trzeba wiedzieć o wychowaniu fizycznym (2000, Impuls), Uwagi krytyczne o wychowaniu fizycznym i kształceniu nauczycieli (2004, Impuls), Wykłady z metodologii badań empirycznych (2013, Impuls), a także redaktorem prac zbiorowych: Społeczno-pedagogiczne problemy kształcenia w uczelniach wychowania fizycznego (1993, AWF), Metody empiryczne w naukach o kulturze fizycznej (1996, AWF), Perspektywy poznawcze i praktyczne nauk o kulturze fizycznej (2002, AWF). Opublikował również trzy zbiory felietonów: Miscellanea, czyli rzeczy rozmaite (2007, Fall), Notatki akademickie (2010, Impuls), Minieseje o życiu, nauce i edukacji (2016, Impuls).

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Grabowski Henryk

ISBN druk

978-83-8095-847-0

ISBN e-book

Objętość

134 stron

Wydanie

I, 2020

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Zamiast wstępu       


Kim jest człowiek?       
Słabość demokracji       
Siła demokracji      
Wiara i wiedza       
Meandry władzy       
Reforma czy deformacja edukacji?       
A nie mówiłem?      
Lepiej nie będzie       
Jest wyjście       
Autorytet i władza       
O tolerancji       
O semantycznej hipokryzji       
Czy zabijanie może być sztuką?      
W niewoli reklam    
Kultura a cywilizacja       
Szczypta filozofii      
Dusza – co to takiego?      
Czy człowiek to brzmi dumnie?       
Samczy faszyzm       
O popularności       
W chorym ciele zdrowy duch      
Stereotypy    
O dojrzałości       
Inwolucja kryteriów awansu akademickiego
Nie ma lekko      
Ryzykowna decyzja       
Zgroza i obrzydzenie      
Historia pewnego przymiotnika       
Starość – instrukcja obsługi      
Iluminacje       
Kim jest antyintelektualista?       
Dlaczego trzeba umierać?       
Oblicza bezczelności       
Wazeliniarstwo       
Pomundialowe reminiscencje       
Pochwała przeciętności      
Nie dajmy się zwariować      
Nie wystarczy opisać zło, trzeba wskazać jego źródło      
Rozbój w biały dzień       
Końcówka       
Demokracja patologiczna    
Nie oczekujmy wdzięczności       
Mądrości życiowe    
Warto gotować      
Iluzoryczne życie      
Pragnienie czy spełnienie      
Quo vadis, szkoło?    
Psychologia na co dzień    
Memento mori      
Wiedza, która łagodzi obyczaje    
Tolerancja – pobłażanie czy poszanowanie      
Jak to możliwe    
Milczenie, które jest złotem      
Grzech uogólniania      
Cudów nie ma      
Tak było    
Dylematy szkolnej edukacji   
Rasizm, szowinizm, homofobia 
Empiryczna weryfikacja myśli Platona    
Jeszcze o polityce    
Nie wiem, ale

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło