• Obniżka
Osoby niepełnosprawne w opiniach dzieci

Osoby niepełnosprawne w opiniach dzieci

ISBN: 978-83-7308-837-5
24,80 zł
20,00 zł Zniżka 4,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

W książce rozpatrywane są opinie dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat na temat osób niepełnosprawnych, uzyskane metodą badań sondażowych oraz metodą indywidualnych przypadków. Badaniom poddano trzy grupy osób: dzieci, ich rodziców oraz nauczycieli. Głównymi kryteriami doboru w odniesieniu do dzieci były: wiek, płeć oraz doświadczenia związane z osobami niepełnosprawnymi...

Wersja książki
Ilość

W książce rozpatrywane są opinie dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat na temat osób niepełnosprawnych, uzyskane metodą badań sondażowych oraz metodą indywidualnych przypadków. Badaniom poddano trzy grupy osób: dzieci, ich rodziców oraz nauczycieli. Głównymi kryteriami doboru w odniesieniu do dzieci były: wiek, płeć oraz doświadczenia związane z osobami niepełnosprawnymi (w rodzinach, placówkach masowych i integracyjnych). Kryterium doboru grupy rodziców było posiadanie dziecka objętego programem badawczym. W badaniach wzięły również udział nauczycielki pracujące z dziećmi w placówkach integracyjnych i masowych.

Głównym celem badań było ukazanie, jak jednostka spostrzega osoby niepełnosprawne, oraz ustalenie wspólnych cech badanego zjawiska dla wszystkich osób objętych badaniami. Autorka starała się odpowiedzieć na pytanie: Jak dzieci sześcioletnie i dziesięcioletnie spostrzegają osoby niepełnosprawne oraz jakie czynniki różnicują kształtujący się obraz osoby niepełnosprawnej u dziecka?

Treści przedstawione w książce mogą stać się źródłem wiedzy, inspiracji i refleksji dla nauczycieli przedszkoli lub klas I-III, dyrektorów (przedszkoli i szkół), doradców metodycznych, studentów pedagogiki oraz innych osób, które profesjonalnie zajmują się organizacją warunków edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-837-5

Soroka-Fedorczuk Anetta

absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. TK w Zielonej Górze, kierunek: pedagogika, specjalność: wychowanie przedszkolne (lata 1990-1995), doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.

Obecnie adiunkt w Zakładzie Edukacji Wczesnoszkolnej i Historii Wychowania, Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej Uniwersytetu Zielonogórskiego. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego „In Corpore”, organizator praktyk studentów UZ w placówkach przedszkolnych. Od roku 2006 kierownik Studiów Podyplomowych Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna realizowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim, na Wydziale Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu. Autorka książki Osoby niepełnosprawne w opiniach dzieci, (2007), Kraków, Impuls.

Przedmiot jej zainteresowań naukowych stanowią szeroko rozumiane problemy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym a w szczególności: poznawanie innych ludzi przez dzieci - możliwości wspierania w przedszkolu, zagrożenia rozwoju dzieci, znaczenie edukacji przedszkolnej w różnych fazach życia człowieka, prywatne teorie edukacji w narracjach nauczycieli przedszkoli, edukacja przedszkolna we wspomnieniach osób dorosłych.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Soroka-Fedorczuk Anetta

ISBN druk

978-83-7308-837-5

ISBN e-book

978-83-7308-837-5

Objętość

182 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

 

Rozdział I

Spostrzeganie osób jako problem psychologiczny i pedagogiczny

            Pojęcie i istota spostrzegania osób

            Determinanty procesu spostrzegania osób w ujęciu różnych badaczy

 

Rozdział II

Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat w kontekście spostrzegania ludzi

            Zmiany rozwojowe w reprezentacji poznawczej drugiego człowieka

            Rozwój emocjonalny – główne kierunki

            Społeczno-moralny rozwój dziecka

 

Rozdział III

Środowiska wychowawcze i ich oddziaływanie na dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat w aspekcie kształtowania obrazu innych ludzi

            Rodzina jako grupa społeczna wpływająca na poznawanie przez dziecko innych ludzi

Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna jako obszary wspierające poznawanie innych osób przez dziecko

 

Rozdział IV

Charakterystyka badanego środowiska jako obszaru zdobywania przez dziecko doświadczeń związanych z niepełnosprawnością

            Rodzice wobec problemów osób niepełnosprawnych

            Nauczycielki wobec problemów osób niepełnosprawnych

            Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych w opiniach dzieci

 

Rozdział V

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci sześcioletnich i dziesięcioletnich

            Spostrzeganie osób niepełnosprawnych przez dzieci w aspekcie opisującym

            Spostrzeganie osób niepełnosprawnych przez dzieci w aspekcie oceniającym

 

Rozdział VI

Zróżnicowanie obrazu osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci ze względu na płeć i doświadczenia

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a płeć

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a doświadczenia rodzinne

Obraz osób niepełnosprawnych w opiniach dzieci (w aspektach opisującym i oceniającym) a obecność lub brak dziecka niepełnosprawnego w grupie przedszkolnej, klasie szkolnej

 

Zakończenie

Bibliografia

 

Aneks

Prace plastyczne na temat „Osoba niepełnosprawna”

           

 

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło