Edukacja w wolności. W poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia
Autor:
Gribble David
ISBN: 978-83-7308-484-3
23,62 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!
Według Autora szkolnictwo konwencjonalne "ignoruje dziecięcą ciekawość tłamsi ich wrodzoną energię i gasi szczodre odruchy spontanicznej dziecięcej moralności". Dlatego na całym świecie żyją ludzie, którzy dostrzegają wyrządzane dzieciom zło i zakładają odmienne szkoły. Opisy 18 takich placówek stanowią treść niniejszej książki...
Według Autora szkolnictwo konwencjonalne "ignoruje dziecięcą ciekawość tłamsi ich wrodzoną energię i gasi szczodre odruchy spontanicznej dziecięcej moralności". Dlatego na całym świecie żyją ludzie, którzy dostrzegają wyrządzane dzieciom zło i zakładają odmienne szkoły. Opisy 18 takich
placówek stanowią treść niniejszej książki. We wszystkich tych placówkach dorośli darzą dzieci ogromnym szacunkiem i wierzą, że należy im pozwalać na naturalny rozwój, aby stawały się naprawdę sobą. Każdy rozdział zawiera relacje absolwentów lub osób, które w trakcie zbierania materiałów do publikacji były uczniami. Książka jest uporządkowana pod kątem chronologicznym –
w kolejności od dat założenia poszczególnych szkół. Autor wybrał szkoły, które znał osobiście, był pod wrażeniem ich działania.
Opisane szkoły:
Summerhill, Szkoła Dartington Hall, Tamariki, Sudbury Valley, Bramblewood, Countersthorpe Community College, Neel Bagh i Sumavanam, Szkoła "Pesta", Kleingruppe Lufingen, Szkoła Barbary Taylor, Japonia, Demokratyczna Szkoła Hadera, Szkoła Sands, Szkoła Mirambika.
Gribble David
Jestem absolwentem Eton College i Uniwersytetu w Cambridge (1956), gdzie studiowałem współczesne języki europejskie. Podczas studiów w Cambridge redagowałem pismo literackie „Granta” i pisałem skecze dla słynnego kabaretu Footlights. Po trzech latach pracy w szkole Repton, czyli w bardzo tradycyjnym liceum z internatem dla chłopców, znalazłem przyjemniejszą posadę w Dartington Hall School – słynnej szkole alternatywnej, gdzie uczyłem – nie licząc kilku przerw – przez niemal trzydzieści lat. Cała czwórka moich dzieci ukończyła Dartington.
Kiedy w 1987 r. zamknieto szkołę Dartington Hall, wraz z dwoma innymi nauczycielami oraz dwudziestoma uczniami założyliśmy Sands School, szkołę, która rozwija zasady Dartington. Przeszedłem na emeryturę w wieku 60 lat w roku 1992.
Od tego czasu odwiedzam szkoły demokratyczne całego świata, napisałem kilka książek, jedna z nich została przełożona na język polski („Real Education: Varieties of Freedom” – w wersji polskiej „Edukacja w wolności”; (http://www.davidgribble.co.uk/books/books-edukacja-w-wolnosci.htm ). Miałem prelekcje w Japonii, Tajlandii oraz w wielu krajach europejskich.
Byłem jednym z pierwszych uczestników konferencji IDEC, uczestniczyłem w dziesięciu z nich. Prowadzę także IDEN (Międzynarodowa Sieć Edukacji Demokratycznej), czyli internetową bazę danych osób i organizacji, która wydaje również biuletyny.
Nienajlepiej gram jazz na fortepianie i saksofonie, układam krzyżówki i poświęcam sporo czasu swoim dziewięciu wnukom.
Mieszkam z żoną Lynette na południu hrabstwa Devon, między Dartmoor a morzem. Strona WWW autora: www.davidgribble.co.uk
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Gribble David |
ISBN druk | 83-7308-484-3 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 356 stron |
Wydanie | I, 2005 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona, folia matowa |
Wstęp
Rozdział I
Summerhill
Rozdział II
Szkoła dartington hall
Rozdział III
Szkoła tamariki
Rozdział IV
Szkoła Sudbury Valley
Rozdział V
Szkoła Bramblewood
Rozdział VI
countesthorpe community college
Rozdział VII
Neel Bagh i Sumavanam
Rozdział VIII
Szkoła „Pesta”
Rozdział IX
Kleingruppe Lufingen
Rozdział X
Mirambika
Rozdział XI
Szkoła Barbary Taylor
Rozdział XII
Japonia
Rozdział XIII
Demokratyczna Szkoła Hadera
Rozdział XIV
Szkoła Sands
Zakończenie
Bibliografia
Lista szkół
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów