CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA - PREMIERA

person Wysłane przez: Oficyna Wydawnicza "Impuls" list Kategoria: Premiery i nowości Dodano: comment Komentarz: 0 favorite Trafienie: 338

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA.

Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej - Podtytuł: TOM 5  


Autor:
Tanaś Maciej, Galanciak Sylwia

Przedkładana do rąk Czytelnika książka Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej jest już piątym tomem serii „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”. Składa się z pięciu części.
Autorzy monografii zaprezentowali szereg nurtujących problemów. Poddali dyskusji m.in. zagadnienia: sprostania wyzwaniom współczesnej edukacji podczas rewolucji cyfrowej oraz potrzeb rozwijania kreatywności i innowacyjności, nabywania nowych kompetencji, szczególnie kompetencji cyfrowych, społecznych, komunikacyjnych i międzykulturowych (Barbara Galas, Sylwia Galanciak, Zbigniew Łęski, Anna Pierzchała), sieciowego dostępu do cyfrowych otwartych zasobów edukacyjnych w kontekście przygotowania nauczycieli do rozwijania kultury medialnej (Marta Wrońska), uwarunkowań alfabetyzacji funkcjonalnej (Wojciech Walat), dydaktycznych i wychowawczych aspektów otwartej przestrzeni edukacyjnej na różnych poziomach edukacji formalnej i pozaformalnej (Małgorzata Jabłonowska, Justyna Wiśniewska, Tomasz Huk, Zbigniew Ledóchowski, Wojciech Walat, Janusz Miąso, Justyna Woźniak, Anna Weiss, Piotr Drzewiecki), a także sfery niepewności, ograniczeń, szans i zagrożeń (Beata Kuźmińska-Sołśnia, Artur Bartoszewski, Jerzy Jastrzębski, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Adam Andrzejewski, Radosława Kompowska-Marek, Tomasz Warchoł).

W publikacjach z zakresu pedagogiki świat wirtualny często bywa utożsamiany z aktywnością niepożądaną, niezgodną z ogólnie przyjętymi normami, z przestępczością, nienawiścią i nieprzestrzeganiem prawa. Kiedy jednak sięgniemy po historię sieci, okazuje się, że u podstaw jej powstania leżały zachowania altruistyczne. Kultura Internetu wywodzi się z akademickiej tradycji współpracy naukowej, wymiany merytorycznej i upowszechniania wyników badań z podaniem nazwiska autora każdego odkrycia. Jej istotą jest technomerytokracja, czyli wiara w dobro warunkujące postęp naukowo-techniczny. Otwarte zasoby edukacyjne to idea wpisująca się w podwaliny Internetu. Jej rola jest nie do przecenienia, dlatego tak istotne jest włączenie jej w dyskurs nauk społecznych, szczególnie pedagogiczny. Tematyka opracowania jest zatem niezwykle aktualna i ważna poznawczo.

Z recenzji dr hab. Natalii Walter, prof. UAM


Premiera w naszej księgarni internetowej: zobacz premierę

Komentarze

Bez komentarza w tej chwili!

Zostaw swój komentarz

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło