Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

ISBN: 978-83-8095-249-4
15,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka.

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book 28 zł - 15 zł.

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.

300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-249-4

Korzon Aniela

notka w trakcie realizacji


Plutecka Katarzyna

Doktor nauk humanistycznych, surdopedagog, logopeda, pracownik naukowy Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Plutecka Katarzyna, Korzon Aniela

ISBN druk

978-83-7587-499-0

ISBN e-book

978-83-8095-249-4

Objętość

150 stron

Wydanie

II, 2010

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Rozdział 1

Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących


1.1. Narodziny metody

1.2. Rozwój metod nauczania

1.3. Współczesne metody nauczania

1.3.1. Totalna komunikacja

1.3.2. Metoda macierzyńska

1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka

1.3.4. Metoda audytywno-werbalna

1.3.5. Metoda ośrodków pracy



Rozdział 2

Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących



2.1. Cele kształcenia

2.2. Zasady kształcenia

2.3. Metody kształcenia

2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących

2.5. Środki dydaktyczne


Rozdział 3

Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących



Rozdział 4

Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchych



4.1. Zajęcia wstępne

4.1.1. Sprawdzenie obecności

4.1.2. Praca z kalendarzem

4.1.3. Obserwacja i opis pogody

4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego

4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy

4.2.1. Ćwiczenia oddechowe

4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne

4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne

4.2.4. Ćwiczenia słuchowe

4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze

4.3.1. Wprowadzenie do tematu

4.3.2. Opracowanie nowej litery

4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu

4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne

4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu

4.4. Zajęcia ekspresyjne

4.5. Zajęcia końcowe

4.5.1. Ocena pracy ucznia

4.5.2 Zadanie pracy domowej

4.5.3. Zajęcia porządkowe



Rozdział 5

Rewalidacja indywidualna



Rozdział 6

Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym



Rozdział 7

Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym



Rozdział 8

Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących



Bibliografia

Aneks

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło