Autorzy
-
Carl W. Dell Jr.
Dell Carl W. Jr.
Logopeda szkolny.
Należał do zespołu terapeutów biorących udział w kilkuletnim programie badań sponsorowanym przez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America).
Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uznanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania.
-
Chodkowska Maria Notka, Osik-Chudowolska Danuta
Chodkowska Maria Notka
biograficzna w przygotowaniu.
Osik-Chudowolska Danuta
biograficzna w przygotowaniu.
-
Edelglass Stephen
Edelglass Stephen
Był dyrektorem naukowym w Th reefold Educational Fundation w Chestnut Ridge w Nowym Jorku. Jego badania i nauczanie (w Green Meadow Waldorf School i w Sunbridge College) koncentrowały się na metodologii naukowej opartej na zjawiskach. Przez wiele lat był wykładowcą w Cooper Union for Advancement of Science and Art w Nowym Jorku.
-
Huk Tomasz
Huk Tomasz
doktor nauk humanistycznych - jest adiunktem na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego, gdzie prowadzi badania i zajęcia dla studentów z wykorzystania nowych mediów w edukacji. Problematyka prowadzonych przez niego badań dotyczy: wykorzystania mediów cyfrowych w wychowaniu szkolnym i pozaszkolnym, nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, przekazów medialnych przeznaczonych dla dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych, negatywnych i pozytywnych aspektów wykorzystania mediów, harcerskiej metody wychowawczej.
Tomasz Huk jest również rzeczoznawcą Ministerstwa Edukacji Narodowej do spraw podręczników, członkiem Zespołu Metodologii Badań Pedagogicznych przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, członkiem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, członkiem Harcerskiego Instytutu Badawczego w Warszawie, członkiem zespołu naukowego Muzeum Harcerstwa w Warszawie oraz członkiem redakcji międzynarodowego czasopisma The New Educational Review. Od 2018 roku jest dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Katowicach. Ponadto Tomasz Huk był uczestnikiem wielu projektów badawczych dotyczących wykorzystania mediów oraz uczestnikiem stażów naukowych i dydaktycznych w Kolonii (Niemcy), Mediolanie (Włochy) oraz Mombasie (Kenia). Tomasz Huk był również recenzentem wielu artykułów naukowych oraz publikacji dydaktycznych.
-
Julia Magdalena Karapuda
Julia Magdalena Karapuda
doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Interesuje się ocenianiem zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, pracami Henryka Rowida oraz uniwersalnością jego idei pedagogicznych, a także autoewaluacją pracy wychowawczej w praktyce szkolnej. Od 2020 roku zawodowo jest związana z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego.
-
Kamińska Dorota
Kamińska Dorota
neurologopeda, pedagog i terapeuta w zakresie terapii pedagogicznej. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (Złoty Certyfikat PTL) oraz Certyfikowany Trener międzynarodowego programu TOCfE – Theory of Constraints for Education (TOC dla Edukacji). Specjalizuje się w zakresie zaburzeń płynności mówienia u dzieci, młodzieży i dorosłych. Aktywnie uczestniczy w ogólnopolskich i międzynarodowych szkoleniach, konferencjach i projektach logopedycznych i edukacyjnych oraz akcjach na rzecz upowszechniania wiedzy i zmiany postaw społecznych wobec osób z jąkaniem. Autorka i współautorka publikacji z zakresu logopedii i edukacji.
-
Kołodziej Piotr
Zajmuje się teorią i praktyką kształcenia humanistycznego, interesuje się również antropologią sztuki, komunikacją wizualną oraz problemami interpretacji malarstwa i literatury.
-
Krzysztoszek Grażyna, Piszczek Małgorzata
Krzysztoszek Grażyna
Dyplomowany logopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jest logopedą z wieloletnim doświadczeniem zajmującym się diagnozą i terapią dzieci z różnymi zaburzeniami mowy, głównie: z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, alalią, jąkaniem, rozszczepem podniebienia. Różnorodne formy opieki logopedycznej realizuje zarówno w poradni, jak i na terenie przedszkoli i żłobka.
Razem z Małgorzatą Piszczek napisała program "Profilaktyka logopedyczna”, który jest wdrażany w radomskich przedszkolach. Dzieli się wiedzą logopedyczną z rodzicami, nauczycielami, studentami i młodymi logopedami poprzez m.in. pogadanki i indywidualne konsultacje.
Jest współautorką 12 pozycji – materiałów utrwalających poprawną wymowę wszystkich spółgłosek.
Należy do Towarzystwa Logopedycznego w Radomiu.
Piszczek Małgorzatadyplomowany logopeda, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Pracuje z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy: dyslalią, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, jąkaniem.
Przeprowadza badania logopedyczne w poradni i sondażowe na terenie przedszkoli. Prowadzi terapię indywidualną w poradni oraz grupową i zajęcia z profilaktyki logopedycznej w przedszkolach. Udziela rodzicom i nauczycielom porad po badaniach. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z młodymi logopedami i studentami logopedii.
Współpracuje ze żłobkiem. Bierze udział w Dniach Otwartych u Logopedy. Jest czlonkiem zarządu Towarzystwa Logopedycznego w Radomiu. Jest współautorką 12 książek utrwalających prawidłową wymowę wszystkich spółgłosek.
-
Magdalena Kochańska
dr Magdalena Kochańska
psycholog, pedagog i językoznawca. Absolwentka studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalistka w zakresie rozwoju językowego, jego zaburzeń oraz specyficznych trudności w uczeniu się, szczególnie dysleksji.
Autorka i współautorka narzędzi diagnostycznych do badania funkcji poznawczych, w tym do badania poziomu rozwoju językowego, a także wielu publikacji naukowych oraz popularnonaukowych, w tym poradników dla rodziców i nauczycieli (m.in. Zaburzenie rozwoju językowego u dzieci i młodzieży. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli, IBE, 2022).
Certyfikowany trener metody responsywnej komunikacji wspierającej rozwój językowy dziecka Learning Language and Loving It (licencja The Hanen Centre). Ekspertka ds. dysleksji w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnością UW w ramach projektu „Uniwersytet dla wszystkich − Level up”.
Wieloletni pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych (przez 10 lat w zespole pod kierownictwem dr hab. Prof. Grażyny Krasowicz-Kupis i dr hab. Prof. IBE Magdaleny Smoczyńskiej); ekspert ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych; wykładowca akademicki (m.in. SWPS, UW, UJ, UŚ, APS) i współpracownik ośrodków szkoleniowych dla nauczycieli, specjalistów szkolnych oraz pracowników poradni (m.in. ORE, WCIES). W latach 2015–2022 ekspert i trener Pracowni Testów IBE. Obecnie adiunkt na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
-
Marlena Mirosława Kowalczyk
Marlena Mirosława Kowalczyk
-
Plichcińska Małgorzata
Małgorzata Plichcińska
dr nauk o kulturze fizycznej, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie oraz Instytutu Badań Edukacyjnych MEN; nauczycielka wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej, obecnie dyrektor Zespołu Szkół nr 3 w Warszawie, wieloletni doradca metodyczny miasta stołecznego Warszawy w zakresie wychowania fizycznego; wieloletni członek Komisji Kultury i Edukacji Olimpijskiej Polskiego Komitetu Olimpijskiego; sędzia Polskiego Związku Tenisowego; trener fitnessu i dietetyki, trener personalny, uczestniczka wielu konferencji naukowo – metodycznych; autorka wielu publikacji dotyczących m.in.: różnych obszarów metodyki wychowania fizycznego, edukacji zdrowotnej, fair play i olimpizmu, pozycji społeczno – zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego, postaw nauczycieli wobec sportu i olimpizmu, organizatorka i realizatorka wielu form doskonalenia nauczycieli.
-